tirsdag den 23. oktober 2012

Kroge for tætte på hinanden..

Godaften kære læsere, og tilfældige personer der zapper forbi.

Jeg har gået, og tænkt lidt på det seneste. Jeg var en tur med min veninde, Stina, oppe i byen, (Hun bor på landet), vi gik med hendes hund, Lady, og skulle sætte hende fast, da vi skulle ind, og finde noget vi ville have.

Der gik det op for mig, at de der hundekroge sidder ALT for tæt på hinanden, altså selvom man spænder snoren ind, så kan hundene jo stadig nå hinanden?
Og der tænker jeg så, "hvad med dem, der har en hund. som ikke kan med alle hunde?"
- Min hund fx. den kan ikke med alle hunde, mildt sagt. Den kan sagtens finde på at knurre og te sig tosset, hvis nogen bestemte hunde kommer forbi, det er ligesom noget han har haft siden vi fik ham. Så vi skal virkelig holde fast i ham, når andre hunde kommer, hvis det er nogen han ikke kan med.
Det er jo direkte skadeligt for hundene, hvis en som min hund kommer for tæt på dem.
Min mor og jeg er fx. nødt til at spænde ham fast laaangt væk fra de andre hunde.
(Okay, nu får jeg det til at lyde som om min hund bare er komplet syg i skallen. Det er han altså ikke, vi fik ham da, han var et år gammel, og jeg tror, han har haft det dårligt, der hvor han har været før, og det så har sat sit præg på ham. Det er kun nogle hunde, han ikke kan med. Ellers er han en dejlig skabning, som virkelig ikke kan undværes, han er menneskeglad, og er meget nysgerrig. Bare så vi lige har det på det rene.)
Men jeg forstår altså ikke, at der ikke er større mellemrum mellem krogene.
- Hvis det nu skulle ske, at hundene kommer op og sloges, kan man så sagsøge butikken? Eller skal man bare få forsikringen indover?

Men i hvertfald! Det irriterer mig ret groft, at man ikke tænker mere på dyrene. Det er jo synd for dem, hvis de kommer slemt til skade, fordi en anden hund ikke kan styre sig, og krogene er for tætte på hinanden,  så der intet afstand er, og de ryger i flæsket på hinanden...

- Altså hvor det pisser mig af...

/
/ Timmy is over and out.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar